Het stimuleren van vriendschappen tussen jongeren en ouderen. Met behulp van zelfgeschreven verhalen. Dat is in het kort het doel van onze kersverse samenwerking met kennisinstituut Leyden Academy. De komende anderhalf jaar (van september 2023 tot najaar 2024) gaan de 12 deelnemers (6 onder de 30, 6 boven de 50) samen (literaire) verhalen schrijven en uitwisselen. Sender - Receiver is een sociaal, cultureel en wetenschappelijk project, waarbij we onderzoeken of je me het schrijven en lezen van elkaars verhalen vriendschappen tussen generaties kunt creëren.

​

Maandagavond 4 maart (2024) sloten we het eerste deel van het project af met een gezamenlijk, ‘creatief diner’ in ons eigen Pand P in Eindhoven. Het is tevens het startschot van deel 2, waarmee we aan een nationale community gaan bouwen en met een installatie door Nederland gaan reizen om verhalen te delen en intergenerationele vriendschappen te smeden. Meer info volgt later op onze socials!

Verborgen Verbinding

VV-lino-blauw.jpg
De kick-off in Pand P Eindhoven, op 15 september.
2024-03-04 verborgen verbinding diner_lowres-4-L1004580.jpg

'Creatief diner' in Pand P op 4 maart (2024) als afsluiting van het eerste deel van Verborgen Verbinding.

De kick-off in Pand P Eindhoven, op 15 september (2023).

Leyden-Academy_Logo_ZW.png
Nederlands-Letterenfonds-logo-BW.png