Groepsfoto Wolk_highres-1-DSCF7797_edited_edited.jpg
Beeld voor minor Write LOUD_edited_edited.jpg
sat5.jpg
Juliet Gagnon - artistiek leider Watershed, docent en talent-coach.

Visie op talent-
ontwikkeling: collectief en interdisciplinair

Watershed gelooft dat literatuur zich goed ontwikkelt in combinatie met andere disciplines. Daarom focussen we op collectieve en interdisciplinaire creativiteit. Ook omdat je als interdisciplinair schrijver meer mogelijkheden hebt. We kijken bij de talentontwikkeling natuurlijk naar de ambachten die handig zijn (bijv. creatief schrijven, podium-performance, podcasts maken), maar ook naar de mens achter de schrijver. Hoe kun je voor je verbeelding putten uit je psychologische, emotionele en sociale eigenschappen? Hoe zet je je zintuigen in? Sensitiviteit voor je omgeving is een van de belangrijkste onderdelen van de educatieve theorie waardoor we ons laten inspireren: ‘critical thinking’ (‘onderzoekend denken’), met als belangrijke inspiratiebron zwarte schrijver en filosofe, wijlen bell hooks (kleine letters zijn geen typefout).

Watershed talenthuis:
de schrijver voorop

Watershed is een talentorganisatie, met onze producties als logische afgeleide daarvan. Talentvolle schrijvers profiteren ervan als ze zich ontwikkelen in relatie met het publiek. En talent brengt vernieuwing. Bij ons staan de maker en haar belangen centraal. De leden van ons team zijn allemaal zelf makers, die programma’s en producten produceren met andere makers.

​

Watershed biedt schrijvers een plek waar ze zich kunnen ontwikkelen - we ondersteunen hen ambachtelijk, facilitair en als coaches - wij zijn professionele cheerleaders. Zo bieden we bijvoorbeeld residentie-plekken, faciliteiten en begeleiding. We bieden plekken waar je in rust kunt schrijven, waar opname-faciliteiten zijn voor je podcast, waar we je helpen met subsidieaanvragen of samen met jou een nieuw programma ontwikkelen en produceren. Een safe haven waar je kunt experimenteren, onhandige dingen kunt zeggen en andere schrijvers ontmoet.

Voor wie?

We werken vooral met professionele schrijvers en ambitieuze amateurs. Van alle leeftijden. Benieuwd of we ook wat voor jou kunnen betekenen? Stuur dan een mail naar info@stichtingwatershed.nl