Wat we de afgelopen jaren o.a. deden voor het publiek

2017-2019

Lazy Listeners was jarenlang onze jaarlijkse, grootschalige podium-event, waarbij we maatschappelijke thema's onderzochten met literatuur, muziek en andere soorten performances. Zoals met de editie van 2019, gedoopt Hallo Dood, met o.a. Typhoon, Kader Abdolah en Lucky Fonz III.

typhoon3.jpg

2020-2022

Radio voor en met ouderen, dat was Radio Kras. Om senioren die zich alleen voelden tijdens de corono-lockdowns wat afleiding te bieden. Maar ook om het onnozele beeld dat we vaak hebben van 70-plussers als hulpbehoevende stakkers eens flink bij te stellen. Uitzendingen met o.a. veel literatuur en muziek. Uiteindelijk liep maakten we 40 uitzendingen met honderden ouderen en voor zo'n 400.000 luisteraars.

Radio Kras_Radio MExico.jpeg

2021-2023

De Nachtbus was aanvankelijk ons live--antwoord op de corona-lockdowns: de podia moeten dicht, maar bussen mogen blijven rijden? Dan gaan wij ook met de bus. En we wilden experimenteren met een echt intieme performance-setting. Dat werd De Nachtbus: woordkunstenaars en muzikanten met liefde voor het woord samen op een rondrijdende ouwe DAF-stadsbus. Het liep wat uit de hand, het was te leuk, en dus reden we ook na 2022 nog even door. In totaal reden we 20 keer uit, voor vaak erg bijzondere live-ervaringen. Dat vonden ook onze 500 passagiers, die de ritten wisten te waarderen - gemiddeld met maar liefst een 9. De films die regisseur Ivo van Aart maakte zijn hier gratis te bekijken.

2023-05-28 Nachtbus Eindhoven_highres_20230527_3381.jpg

2021-2022

TYYYPOëzie ontstond uit de liefde voor het werk van dichter Paul van Ostaijen. En dan in het bijzonder zijn boek Bezette Stad, het wereldberoemde experimentele beeldgedicht uit 1921. Naar aanleiding van het 100-jarig jubileum van Bezette Stad organiseerde Watershed samen met grafisch platform Graphic Matters een programma onder de naam TYYYPOëzie. Met een bijzondere reizende expo, een podcast en een serie posters. Waarmee we uiteindelijk tienduizenden bezoekers en luisteraars wisten te bereiken in Nederland en Vlaanderen.