© 2019 by Four Corners. Stichting Watershed - A roof for writers.

MAKE: weekend intensives - 1 mei 2020

Watershed organiseert dit jaar onder de naam MAKE drie literaire werkweekenden. De eerste in het weekend van 1 t/m 3 mei, de overige twee in september en november – de precieze data worden nog bekend gemaakt.

MAKE is de opvolger van onze literaire werkweek Camp Cushy, maar dan - op aangeven van de deelnemers - ingekort naar weekends en weer meer ingericht op het schrijfproces. We nodigen bekende en minder bekende, professionele schrijvers uit, met diverse achtergronden - roman, performance, dichtbundel, songteksten, toneelschrijver etc. - uit binnen- en buitenland. Om jou als deelnemer creatief en inhoudelijk te voeden. En om je aan het schrijven te krijgen.

In het eerste weekend van 1-3 mei, in het Temporary Art Centre in Eindhoven, verwelkomen we performance dichter Buddy Wakefield (3 x wereldkampioen poetry slam), schrijfster Elfie Tromp, schrijver/podcastmaker Dennis Gaens en kunstenaar/fotograaf/zine-maker Abby Banks, o.a. bekend van het boek Punk House dat ze maakte met Thurston Moore.

MAKE is bedoeld voor fictie- en non-fictie schrijvers met al enige ervaring. Voor professionals en semi-professionals, maar ook voor ambitieuze amateurs die van schrijven een hoofdzaak willen maken. Voor iedereen die op zoek is naar (nieuwe) inspiratie, to amp their practice, kicking it into high gearen/of op zoek is naar een community van makers/schrijvers. Interdisciplinaire makers zijn ook welkom. Mail ons als je twijfelt of MAKE wat voor jou is!

Tijdens MAKE kennen we workshops en workfloors. Workshops over het creatieve schrijfproces, over research, redactie, podium-performance en dat soort zaken, maar ook over het maken van bijvoorbeeld podcasts en zines. Op de werkvloer gaan we vervolgens onder leiding van de workshopleiders in kleine groepjes aan de slag.

Het mei-weekend van MAKE start op vrijdagmiddag met een introductieprogramma, een diner en als opening een optreden van Buddy Wakefield tijdens onze live-avond Sonic Slik. MAKE kent een maximum van 25 makers. Kosten: €300 voor het hele weekend, inclusief het openingsdiner, lunches, materialen en entree voor Sonic Slik.

Haak je in? Mail ons een kleine en actuele selectie van je werk, dat mag tekst maar ook audio of video zijn. Doe dat vóór 31 maart, met een mailtje naar: info@stichtingwatershed.nl.

Wat kun je verder verwachten van MAKE?

• MAKE wil je losweken uit ingesleten routines.

• Belangrijk: bij Watershed geloven we in participatie en collectieve creatieve processen. Dat betekent creëren maar ook delen – MAKE is geen solo-project.

• Creatieve processen kunnen lastig en kwetsbaar zijn, daarom staat tijdens MAKE respect voor elkaars werk en persoon voorop.

“Meedoen aan een literair bootcamp van Watershed maakt je dapper, het prikkelt de kunstenaar in je, het brengt het beste en het mooiste in je naar boven.”

- Sandro van der Leeuw, deelnemer in 2018

De eerstvolgende editie van MAKE: weekend van 1 mei 2020.

Voor meer informatie: info@stichtingwatershed.nl