De Nachtbus

Neem plaats in De Nachtbus voor een literaire en muzikale trip door o.a. Eindhoven.

Tijdens deze nachtelijke busrit vieren we de goede leugens, de fantasie, de illusie en de sterke verhalen. We heffen de scheidslijn tussen fictie en non-fictie op en omarmen het niet weten. En toch: alles wat jij deze avond meemaakt is waar.

28 augustus, 24 en 25 september 2021 rijdt telkens om 22.00 en 02.00 uur een oude retro stadsbus door Eindhoven. De stadsbus – met aan boord 40 passagiers (coronaproof!) – rijdt twee keer op de avond een speciaal uitgestippeld parcours van 1,5 uur. Vier schrijvers en muzikanten verzorgen in de bus een bijzondere performance en gaan in gesprek met de reizigers.

Online voorprogramma

De Nachtbus is als het ware de apotheose van de vijfdelige podcastserie, gemaakt door Juliet Gagnon, Corinne Heyrman en Mirjam van Dijk, rondom de vraag welke rol de leugen speelt in ons dagelijks leven. De Goede Leugen, zoals de podcast heet, bereidt de luisteraar op het live event en biedt een inhoudelijke verdieping op het onderwerp. De eerste drie afleveringen staan inmiddels online en hebben al enkele duizenden luisteraars getrokken.

Bustickets

Het programma is nog in ontwikkeling en de tickets zijn nog niet te koop. Zodra er meer informatie is, maken we dat hier en op onze sociale media bekend.

Noteer alvast in je agenda: 28 augustus rijdt De Nachtbus voor het eerst uit.

Voorluisteren: De Goede Leugen

© 2020  Stichting Watershed - A roof for writers.