De Nachtbus

120 mensen stapten op DE NACHTBUS met ons!

Voor letterlijk de meest literaire (én muzikale) trip door Eindhoven!

Met:

RICO (van Rico & Sticks en Opgezwolle), LISETTE MA NEZA & MICHELLE SAMBA (dé sensatie van Boulevard 2021), DEREK OTTE, LIZE SPIT, JOOST OOMEN, LUCKY FONZ III, RAOUL DE JONG en TIM KNOL.

Tour guide was: JULIET GAGNON

Tijdens deze nachtelijke busrit vierden we de goede leugens, de fantasie, de illusie en de sterke verhalen. De scheidslijn tussen fictie en non-fictie werd opgeheven en het niet weten omarmd. En toch: alles wat de buspassagier deze avond meemaakte was waar.

28 augustus, 24 en 25 september 2021 reed telkens om 20.00 en 23.00 uur een retro stadsbus door Eindhoven. De stadsbus – met aan boord 20 passagiers – reed twee keer op de avond een speciaal uitgestippeld parcours van 2 uur.   Schrijvers en muzikanten – (elke avond andere!) – verzorgden in de bus een bijzondere performance en gingen in gesprek met de reizigers.

Alle ritten van De Nachtbus waren uitverkocht.

Wie reden wanneer mee:

• 28 augustus – Rico, Lisette Ma Neza & Michelle Samba en Derek Otte

• 24 september – Lize Spit, Joost Oomen en Lucky Fonz III

• 25 september – Raoul de Jong, Michelle Samba en Tim Knol.

Online voorprogramma

De Nachtbus was als het ware de apotheose van de vijfdelige podcastserie, gemaakt door Juliet Gagnon, Corinne Heyrman en Mirjam van Dijk, rondom de vraag welke rol de leugen speelt in ons dagelijks leven. De Goede Leugen, zoals de podcast heet, bereidde de luisteraar op het live event en bood een inhoudelijke verdieping op het onderwerp. De podcast is nog steeds te beluisteren.

Memorabele busrit

We claimden het van te voren en het bleek ook de waarheid: De Nachtbus stond garant voor de meest memorabele busrit dit jaar. En we zeiden het niet alleen, het ED en de reizigers beaamden dit. Lees de recensie van Rob Schoonen in het ED: De taal vieren tijdens een nachtelijke busrit door Eindhoven

P01_socials_ads_1200x628.jpg