De Nachtbus Rotterdam

We komen met onze prachtige jaren vijftig DAF-stadsbus voor het eerst naar Rotterdam! Op vrijdag 8 en zaterdag 9 juli. En we hebben een fantastisch setje muzikale en literaire gasten aan boord.

Georganiseerd samen met Paviljoen aan het Water in Charlois aan de Maashaven. Daar is ook het vertrek en de aankomst van de bus.

Met vrijdag 8 juli: schrijver, dichter en bijna slimste mens Joost Oomen, zangeres en songwriter Janne Schra, Vlaams-Nederlandse band The Visual en schrijfster Annemarie de Gee, wiens indrukwekkende nieuwe roman De winters dit voorjaar verscheen. Vertrektijden 19.30 en 22.00.

Zaterdag 9 juli: de fantastische drummende dichteres Michelle Samba, geflankeerd door schrijfster Corinne Heyrman, die onlangs verpletterend debuteerde met Het begin en zijn oneindigheid. AWKWARD i is een van de beste componisten en songwriters van dit moment, Leonieke Baerwaldt is ook al zo’n indrukwekkende debutante en cabaretier/schrijver/acteur Jeffrey Spalburg maakt het feestje compleet.

Vertrektijden 19.30 en 22.00.

Wie er in 2021 bij was, kan het beamen: zoiets maak je zelden mee. Met 30 mensen in een oude DAF-stadsbus door Eindhoven rijden, terwijl bekende en minder bekende schrijvers en muzikanten instappen en een performance geven. Intiem, bijna bij je op schoot, waardoor je hun teksten en muziek totaal anders ervaart dan je gewend bent. Ben er snel bij, want er is maar weinig plaats!

Elke rit duurt ongeveer 1,5 uur.

Voorafgaand aan de busrit kun je bij Paviljoen aan het Water terecht voor een heerlijk driegangen-menu! Voor maar €15,- eet je mee. Reserveren doe je hier.

vrijdag 8 en zaterdag 9 juli
12_DE BUS-2.jpg