© 2019 by Four Corners. Stichting Watershed - A roof for writers.

Watershed: radicale empathie

Niet de megafoon, maar de zachte stem van een schrijver in je oor. Niet het spandoek, maar tastende woorden in een kort verhaal. Niet het Malieveld, maar de kreet van een dichter, alleen op ons podium. Wij zijn activisten, maar dan wel van het fluisterende soort.

Watershed helpt als literaire organisatie schrijvers hun sporen opvallend te maken en hun talent te ontwikkelen. Niet alleen met een boek of op het podium, zoals net ons festival Lazy Listeners maar ook met andere media, zoals onze podcast, Radio Slik

De literaire ontwikkeling van schrijvers is ons doel, radicale empathie ons maatschappelijk mikpunt. Ons geloof dat woorden empathie mobiliseren, verbindt die twee doelen. Empathie als in je daadwerkelijk verplaatsen in de ander. Empathie creëer je met ratio, emoties en verbeelding, en literaire woorden raken aan alle drie. Wij helpen onze schrijvers met die woorden, en zij creëren vervolgens empathie bij ons, het publiek, met hun taal.