Last Supper

Last Supper was een bijzondere reeks performance diners met theatermaker Emma Berentsen over de dood.

​

Elke avond kon je met elf andere gasten aanschuiven om op basis van je favoriete laatste maaltijd onder leiding van Emma te praten over het thema der thema’s, het feit dat we allemaal ooit eens dood gaan.

Als een van de twaalf gasten aan tafel gaf je van tevoren door wat je favoriete laatste maaltijd zou zijn, onze topkoks bereidden vervolgens een bijzonder diner van twaalf gerechten, geïnspireerd door die informatie. Tijdens het eten leidde Emma een collectief gesprek, over de rol die dood en sterfelijkheid spelen in ons leven. Zware kost, maar toch licht verteerbaar.

Locatie was het TAC (Temporary Art Centre): Last Supper was, samen met onze door duizenden bezochte expositie 'De kist al in huis' onderdeel van een breder programma  onder de naam “What a time to be alive”.

​

Culinaire productie: de diners werden bereid door chef-koks Thomas Karsten en Erik de Louw van chefinhuis.nl. Ze werden bijgestaan door culinaire producent Jill Lauret, CuliCultuur.Com.

Foto Last Supper Emma.jpeg