MAKE Noise: the mixtape weekend

Ben je een literaire maker of een storyteller? Wil je nieuwe manieren onderzoeken om je verhalen te vertellen of om je content te delen? Doe mee aan onze open call en maak kans een van de 10 deelnemers te worden aan MAKE Noise: the mixtape weekend (9-11 oktober).

Tijdens deze eerste editie van ons werkweekend in het Temporary Art Centre in Eindhoven, leer je literaire podcasts maken van twee van de beste podcastmakers van Nederland, Dennis Gaens (o.a. Ondercast en Dit is) en Michiel van de Weerthof (o.a. Geel en Radio Kras)

Zij leren je tijdens verschillende workshops in geluid te denken en het beste  audioverhaal te maken. Daarnaast werken we in kleine groepjes aan een eigen podcast.

MAKE Noise: the mixtape weekend is bedoeld voor fictie- en non-fictie schrijvers met al enige ervaring. Voor professionals en semi-professionals, maar ook voor ambitieuze amateurs. Voor makers die op zoek zijn naar (nieuwe) ideeën en technieken en een inspirerende community van makers/schrijvers. Interdisciplinaire makers zijn ook welkom.

You make the tape, we promote it!

De lessen, de lunch en de promotie van jouw werk gemaakt tijdens het MAKE Noise weekend zijn voor onze rekening, de rest is aan jou. Breng je verhalen, je creativiteit en een gezonde dosis humor mee. En zorg dat je de drie maakdagen beschikbaar bent. Na het weekend zal Watershed de podcasts de wereld in sturen.

Wat kun je verder verwachten van MAKE?

• MAKE wil je losweken uit ingesleten routines.

• Bij Watershed geloven we in participatie en collectieve creatieve processen. Dat betekent creëren maar ook delen – MAKE is geen solo-project.

• Creatieve processen kunnen lastig en kwetsbaar zijn, daarom staat tijdens MAKE respect voor elkaars werk en persoon voorop.

“Meedoen aan een literair bootcamp van Watershed maakt je dapper, het prikkelt de kunstenaar in je, het brengt het beste en het mooiste in je naar boven.”

- Sandro van der Leeuw, deelnemer in 2018

Hoe kun je meedoen aan MAKE Noise: the mixtape weekend?

Door aan onze open call mee te doen. Mail ons een kleine en actuele selectie van je werk, dit mag tekst maar ook audio of video zijn. Doe dat uiterlijk 30 september, met een mailtje naar: info@stichtingwatershed.nl.

© 2020 by Four Corners. Stichting Watershed - A roof for writers.

Camp Cushy 2017