MAKE: literaire werkweekenden – vanaf najaar 2020

Watershed wilde in het weekend van 1 t/m 3 mei onder de naam MAKE starten met een serie nieuwe literaire werkweekenden. Maar de corona-uitbraak gooide roet in het eten. Het eerste weekend gaat nu (hopelijk) plaatsvinden in september – de precieze data worden nog bekend gemaakt. Mocht je niet zo lang willen wachten om aan de gang te gaan: check dan ons online programma Write On!

MAKE is de opvolger van onze literaire werkweek Camp Cushy, maar dan - op aangeven van de deelnemers - ingekort naar weekends en weer meer ingericht op het schrijfproces. We nodigen bekende en minder bekende, professionele schrijvers uit, met diverse achtergronden - roman, performance, dichtbundel, songteksten, toneelschrijver etc. - uit binnen- en buitenland. Om jou als deelnemer creatief en inhoudelijk te voeden. En om je aan het schrijven te krijgen.

MAKE is bedoeld voor fictie- en non-fictie schrijvers met al enige ervaring. Voor professionals en semi-professionals, maar ook voor ambitieuze amateurs die van schrijven een hoofdzaak willen maken. Voor iedereen die op zoek is naar (nieuwe) inspiratie, to amp their practice, kicking it into high gear en/of op zoek is naar een community van makers/schrijvers. Interdisciplinaire makers zijn ook welkom. Mail ons als je twijfelt of MAKE wat voor jou is!

Tijdens MAKE kennen we workshops en workfloors. Workshops over het creatieve schrijfproces, over research, redactie, podium-performance en dat soort zaken, maar ook over het maken van bijvoorbeeld podcasts en zines. Op de werkvloer gaan we vervolgens onder leiding van de workshopleiders in kleine groepjes aan de slag.

Wat kun je verder verwachten van MAKE?

• MAKE wil je losweken uit ingesleten routines.

• Belangrijk: bij Watershed geloven we in participatie en collectieve creatieve processen. Dat betekent creëren maar ook delen – MAKE is geen solo-project.

• Creatieve processen kunnen lastig en kwetsbaar zijn, daarom staat tijdens MAKE respect voor elkaars werk en persoon voorop.

“Meedoen aan een literair bootcamp van Watershed maakt je dapper, het prikkelt de kunstenaar in je, het brengt het beste en het mooiste in je naar boven.”

- Sandro van der Leeuw, deelnemer in 2018

Eerste literaire MAKE-weekend door corona verschoven naar september

Voor meer informatie: info@stichtingwatershed.nl

© 2020 by Four Corners. Stichting Watershed - A roof for writers.

Camp Cushy 2019 - Future writing