Residenties voor schrijvers

Soms heb je als schrijver gewoon rust en tijd nodig om te produceren. Watershed regelt elk jaar voor een aantal schrijvers werkplekken op maat waar ze zich even kunnen terugtrekken. Daarnaast organiseren we samen met het Europees Keramisch Werkcentrum (EKWC) in Oisterwijk sinds een aantal jaren het programma write@ekwc voor nationale en internationale schrijvers. En werken we aan een nieuw residentie-programma, Away from the Noise

Ghost in Dustin.jpg

Camper Dustin, populaire hangout voor tekstverwerkers. No worries: er is verwarming.

write@ekwc

write@ekwc is een internationaal, interdisciplinair residentie- en uitwisselingsprogramma van het EKWC en Watershed. Schrijvers verblijven minimaal 4 weken bij het EKWC, om daar te schrijven en te werken met klei en keramiek. Daarnaast kennen we een uitwisselingsprogramma, waarbij Nederlandse schrijvers op residentie gaan naar het land van herkomst van de betreffende buitenlandse schrijver. write@ekwc is vooral bedoeld voor ervaren schrijvers/makers, met een interdisciplinaire werkwijze of interesse.

Schrijver en danser Jerron Herman (VS), deelnemer write@ekwc, in het EKWC

- oktober 2022

PHOTO Jerron Herman _ EKWC.jpg

Het EKWC in Oisterwijk bestond onlangs vijftig jaar en is een wereldvermaarde residentie voor met name kunstenaars die met keramiek willen werken. Veel beroemde kunstenaars en designers - denk aan mensen als

Voor wie het EKWC wil leren kennen: de werkplaats organiseert wekelijks (meestal op donderdagen) een tour. Tickets zijn hier te koop. Aanrader!

EKWC

Coming up: Away from the Noise

Residentieprogramma Away from the Noise gaat vanaf 2023 van start. We werkten de afgelopen jaren regelmatig samen met schrijvers die voor kortere of langere tijd om maatschappelijke of politieke redenen in het middelpunt van de belangstelling stonden. Lang niet altijd zelfgekozen, vaak ongepland en met veel impact. Away from the Noise biedt residentieplekken voor Nederlandse en buitenlandse schrijvers die voor een wat langere tijd een plek in de luwte wensen.

Interesse? Hou onze socials in de gaten, of stuur vanaf 2023 een mail naar info@stichingwatershed.nl.

• White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • LinkedIn - White Circle

© 2022 Stichting Watershed - A roof for writers.