Presentatie nieuwe
Stadsdichter en Stadsschrijvers van Eindhoven

Gestileerde illustratie van een jongen met een blauw gezicht, zittend aan een tafel en kijkend uit een raam. Op de achtergron

Eindhoven krijgt een nieuwe Stadsdichter en maar liefst twee nieuwe Stadsschrijvers. Op donderdagavond 4 juli maken we de nieuwe Stadsdichters en Stadsschrijvers bekend, tijdens een speciale avond in het Natlab. We nemen tijdens deze feestelijke avond ook afscheid van de huidige Stadsdichter en Stadsschrijver, Iris Penning en Mark Groenen. Iris Penning presenteert haar boek – Sta ik hier een trui te zijn tussen alle stropdassen – met daarin een oogst van vier jaar stadsdichterschap. Iris zal optreden, net als Junior Stadsdichter Myrthe Smetsers. De rest van het programma is nog een verrassing.

De opvolger van de huidige Stadsdichter en Stadsschrijver is een nieuw creatief stadscollectief, met naast de Stadsdichter en twee Stadsschrijvers ook twee makers uit andere disciplines. Een initiatief van de bibliotheek, Boekhandel Van Piere en wij. De vijf makers werken de komende anderhalf jaar samen aan diverse producties, publicaties en uitingen in de publieke ruimte.