© 2019 by Four Corners. Stichting Watershed - A roof for writers.

Camp Cushy

Schrijfsessies in 2020

De Camp Cushy - Schrijfsessies zijn de literaire bootcampdagen  van Watershed voor iedereen die vaak op creatieve wijze de pen hanteert. Poëzie, proza, toneel, non-fictie, journalistiek, thrillers, wetenschap, chick-lit, young-adult, science fiction of iets anders: wij zien literatuur niet als een genre, maar als een kwaliteit die je op veel fronten en manieren kunt inzetten. Een aantal sessies per jaar, op afwisselende locaties in Eindhoven en omgeving, kun je je laten voeden en inspireren door literatuur.

Camp Cushy gaat over alles waarmee je met schrijven te maken hebt, behalve het schrijven zelf. Natuurlijk, je schrijft ook wel tijdens Camp Cushy, maar het gaat vooral over vaak onderschatte maar cruciale ‘randvoorwaarden’: zaken als research, verhaalstructuur, conceptontwikkeling, inspiratie, redactie op teksten en theoretische verdieping.

Tijdens intensieve trainingsdagen richten we ons in een groep van zo’n 25 deelnemers op de ontwikkeling van je schrijf- en storytellingtalent. Het begeleidingsteam bestaat uit ervaren redacteuren en bekende en minder bekende schrijvers uit binnen- en buitenland.

“Camp Cushy maakt je dapper, het prikkelt de kunstenaar in je, het brengt het beste en het mooiste in je naar boven.”

- Sandro van der Leeuw, deelnemer in 2018

De volgende edities van Camp Cushy zijn in februari, april en juni in Eindhoven. Precieze data en thema's worden in december bekendgemaakt.

Camp Cushy 2019 - Future writing